גורמים רשמיים בצרפת: זה המוח שעמד מאחורי מתקפת הטרור

שלמה ריזל No Comments on גורמים רשמיים בצרפת: זה המוח שעמד מאחורי מתקפת הטרור
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרקליט המדינה הצרפתי דיווח לפני שעה קלה, כי זהותם של חמשה מתוך שבעת המפגעים ידועה לשלטונות הצרפתיים. אחד מהם שהיה מעורב במותם של 82 צרפתים במועדון הבאטקלאן, הוא סמי אמימור, יליד פריז בן 28, שהיה נתון תחת צו מעצר בינלאומי על חברותו בארגון טרור וכבר נחקר ב-2012 במסגרת חקירות נגד איגוד למטרות טרור.

לפי הדיווח, מפקד הפעולות בפריז היה עבד אל-חמיד אבאוד, אזרח בלגי בן 27. אבאוד, שהיה ידוע בכינויו "אבו עומאר אל-בלז'יקי", היה בכיר בדאעש ונחשב לבכירי המוציאים להורג שלו.

אבאוד היה אזרח בלגי שגדל בפרבר הפשע המוסלמי מולנבק של עיר הבירה הבלגית, בריסל, ממנו הגיעו גם המחבלים שביצעו את הפיגוע במוזאון היהודי בבריסל ובאתרים יהודיים בחורף של השנה שעברה. אבאוד פיקד על המתקפה המשולבת וריכז את פעילותם של שלוש החוליות שפעלו במקביל. הוא גייס את המימון למימון הפעולה.

קודם לכן, במסגרת מצב החירום בצרפת פשטו הלילה – כוחות הבטחון על עשרות יעדים איסלמיסטים ברחבי צרפת ועצרו עשרות חשודים.

הפשיטות בוצעו בשכונות מוסלמיות, בפרברי פריז ובערים רנובל, טולוז, ליון וז'ומו. בעיר ליון, נמצאו תשתיות גדולות במיוחד של אמצעי לחימה לצד אקדחים, רובה קלצ'ניקוב ואפודי מגן, כמו"כ, נמצאו גם משגרי רקטות.

ראש הממשלה הצרפתי מנואל ואלס שב על הפרסום מאתמול ולפיו הממשלה תגרש אימאמים מסיתים ותסגור את המסגדים שלהם. ואלס אמר גם, כי לפי המידע המודיעיני שברשות כוחות הבטחון הצרפתיים צרפת תהיה נתונה למתקפות נוספות בימים או בשבועות הקרובים.

ובתוך כך המשך המצוד אחר המחבל השמיני סלאח עבד אל סלאם, אזרח בלגיה שהיה האחראי על הלוגיסטיקה של הפיגועים ושכר לפחות כלי רכב אחד ששימש את המפגעים. הוא נעצר כמה שעות לאחר האירועים בפריז בשל מידע על שייכותו אליהם אך שוחרר בטעות ומאז נעלמו עקבותיו. תמונותיו מופצות בעמודי השער של עיתוני אירופה מהבוקר והתושבים מתבקשים לגלות עירנות.



0 תגובות